De evenementensector verwelkomt een nieuwe groep met eventlocaties in Brussel en Waals-Brabant. Onder de naam “Art Blanc” baat de groep een tiental bars, restaurants en ontvangstlocaties uit. Daar horen enkele klinkende horecanamen bij, zoals Spirito, Quay 01, Victoria Bar, L’Amusoir of Les Brasseries Georges. De lancering van Art Blanc moet de vestigingen van de groep voor het voetlicht brengen, en vooral de ontvangstlocaties voor bedrijfsevenementen. De Art Blanc groep heeft nu ook een website met alle nodige info voor de organisatie van evenementen in haar vestigingen.
Trendy amusementslocaties, hippe bars en restaurants, een hotel met het keurmerk ‘Relais & Châteaux’, … Jérôme Blanchart heeft altijd een goede neus gehad voor unieke plekken. Plekken die meer en meer in de smaak vallen bij bedrijven die op zoek zijn naar de originele toets om hun evenementen te organiseren. Met zes receptieruimtes, vier restaurants, een bar en een hotel werpt de groep Art Blanc zich nu op als een grote speler in de evenementensector. De groep heeft ook haar eigen klank- en lichtbedrijf, J&J Event Group.
Een kwaliteitslabel
Art Blanc is meer nog dan een groep van eventlocaties, vooral een label van kwaliteit en uitmuntendheid. Alle vestigingen van de groep hechten het grootste belang aan de kunst van de gastvrijheid en het leveren van prestaties van kwaliteit. Ze verbinden er zich ook toe om een hele reeks regels, wettelijke normen en waarden na te leven. “Het hoofdkenmerk van onze locaties is dat ze allemaal een bepaald cachet hebben. Dat kan een ongewone architectuur zijn, een heel eigen charme of een sterke identiteit”, vertelt Jérôme Blanchart, Managing Director van de groep Art Blanc. “Maar buiten dat cachet wordt voor al deze locaties een zelfde kijk op onthalen gehanteerd en een echte relatie met de klant uitgebouwd. Zo kunnen wij onze klanten een ware beleving en emotie aanbieden. Daarin ligt de toegevoegde waarde van Art Blanc, in die gedeelde kwaliteit en waarden. Dat is gebaseerd op zeer eenvoudige, maar zo belangrijke dingen zoals de glimlach, de vriendelijkheid, de dienstbaarheid en de zorg voor goed werk.”
Een familiegeschiedenis
Het begint allemaal in 1975, met de opening van L’Amusoir in Waterloo, een bar die al snel een restaurant wordt en uitgroeit tot een heus instituut in Waterloo. Het succes groeit en na zes jaar opent Thierry Blanchart samen met zijn vrouw het restaurant “Les demoiselles des mers”, dat later omgedoopt wordt tot “A côté de”. In de volgende jaren zal de familie een aantal zaken overnemen, zoals de Aquarius (die de Sinatra wordt), de Mexican Grills van Waterloo, Ukkel en Overijse, La Pomme. En de familiesaga loopt verder met de overname of overdracht van restaurants en hotels. Zo neemt Jerôme Blanchart in 2009 de Spirito over en zal Jonathan Blanchart in 2015 La Maison Basse overnemen. Sindsdien nam de groep een nog hogere vlucht, met de acquisitie van de Victoria Bar aan de Gulden-Vlieslaan, de Quay 01 tegenover het KANAL-Centre Pompidou, La Cocotte Belge in Waterloo en de beroemde Brasseries Georges in Ukkel.
Een groep die boomt
En nog houdt de expansie van de Art Blanc groep niet op, want in 2019 gaan twee nieuwe vestigingen open: restaurant Les Deux Mondes in Pecq en de beroemde Mirano Continental in Brussel, die een club en een locatie voor evenementen blijft. De groep heeft ook de ambitie om nog meer zalen in haar portfolio op te nemen, via partnerschappen in Wallonië in Brussel, om zo op werkelijk iedere vraag van klanten te kunnen ingaan.
Volg ons via Facebook, Instagram en LinkedIn !